London, Halloween en Bonfire night - Reisverslag uit Saffron Walden, Verenigd Koninkrijk van Merel Heijnen - WaarBenJij.nu London, Halloween en Bonfire night - Reisverslag uit Saffron Walden, Verenigd Koninkrijk van Merel Heijnen - WaarBenJij.nu

London, Halloween en Bonfire night

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Saffron Walden

Hallo allemaal!

Ik ben inmiddels al weer 2 maanden in the UK en ik heb het nog steeds ontzettend naar mn zin!

Afgelopen week was het half term hier, wat eigenlijk gewoon de engelse herfstvakantie is. De scholen waren geslotenen omdat mijn familie op bezoek was bij opa en oma had ik een weekje vrij:).
Heb de hele week lekker rustig aan gedaan en vooral uitgeslapen:).

Donderdag ben ik samen met Malin (Zweeds meisje) naar London geweest! We waren er al eerder geweest maar hebben toen meer geshopt dan dingen bekeken dus nu gingen we echt heen om de toerist uit te hangen. We zijn begonnen bij de Big Ben, de Londen Eye en Westminster Abbey, erg mooi allemaal! Daar vandaan zijn we door St. James Park naar Buckingham Palace gelopen wat natuurlijk ook erg mooi is! In het park veel eekhoorns en vreemde eenden/vogels tegengekomen. Toen hebben we een rondje om Buckingham Palace gelopen.
Na Buckingham Palace hebben we de metro naar Notting Hill genomen en zijn we op zoek gegaan naar de ‘blauwe deur’ uit de film Notting Hill. De deur hebben we helaas niet kunnen vinden maar hij schijnt nu zwart te zijn in plaats van blauw.. Fail..
Wel hebben we de boekwinkel (nu een schoenenwinkel) uit de film gevonden:).
Verder hebben we daar wat gegeten en nog wat rondgelopen, best een leuk stadje met allerlei markten.
Na Notting Hill wilden we nog naar de Tower of London en natuurlijk de Tower Bridge dus weer de metro gepakt en op naar Tower Hill station. Dit station was alleen zo vreselijk druk omdat het ‘Poppy Day’ was. Dit heeft iets te maken met de oorlog en de poppy (rood bloemetje) is het symbool daarvoor. Omdat het zo druk was zijn we een halte verder uitgestapt en toen naar de Tower of London gelopen. Daar was het door de poppy’s ook weer ontzettend druk maar wel heel mooi want voor de Tower lag een zee van rode poppy’s (foto staat op facebook)!Toen nog even naar de Tower Bridge gekeken, we konden er ook op maar dan moesten we een heel stuk omlopen en daar hadden we na een hele dag wandelen niet zo een zin meer in:)
Daarna weer terug naar het trein station, daar nog even wat winkeltjes bekeken en toen weer in de trein terug naar huis. Binnenkort gaan we weer heen want dan is alles mooi versierd voor kerst:)

Vrijdag was het alweer Halloween. Dat is hier niet zo een happening als in Amerika maar de meeste winkels waren leuk versierd en er werd aan ‘trick or treating’ gedaan. Beide kinderen waren bij vrienden dus ik heb er eigenlijk weinig van meegekregen haha. ’s Avonds wel even naar een pub geweest met Marie en onderweg wel veel verkleedde mensen tegen gekomen.

Zaterdag (gister dus:)) was het Bonfire night. Waar het precies voor is weet ik eigenlijk niet maar ik weet wel dat het erg leuk was!:)
Het begon om 6 uur met een kermis, om 7 uur was er een vuurwerk show en aansluitend werd ‘the Bonfire’ aangestoken. Erg mooie vuurwerk show en ook erg gezellig!
We wilden er na nog naar een pub gaan maar omdat we niet de enige waren met dat idee was het overal ontzettend druk en zijn we naar Marie’s huis gegaan. Daar hebben we een film gekeken:)

Nu is het alweer zondag en zit mn weekje vakantie er weer op.. Morgen weer aan het werk.

Tot de volgende keer maar weer!:)
xoxo Merel